Saturday, September 08, 2007

Dirty Little Secret

I’ll let you in into my dirty little secret. It’s not that dirty, really, it’s more of narcissistic actually. Remember this post where I have discovered a face recognition and a celebrity matching site? Well I have tried (it again) using my recent photo, and as expected, I’m kind of pleased with the results.



What is really amazing?
(1) Most of the celebrity results are Asians (when in fact I don’t look that chinito, aside from my ex-lover who persistently told me that I do). (2) I have several celebrity look-alikes who appeared both in my last year snapshots and in my recent image results (take in case Zhang Ziyi, Song Hye-Kyo, etc.). And (3) I still think they’re quite accurate. Talk about self-absorption. =)

What is your dirty little secret? And who are your celebrity look-alikes?

*

You can try the celebrity look-alike engine here.

42 comments:

engz said...

haha..naku ha..may ganito talaga...
sa friendster uso yan..uyyy..hihi..

parang nakita na kita dati...

hmmm...

kaw ba yung nasa...


MEMOIRS OF A GEISHA??

--hapee wikend my friend.

bananas said...

dagdag ko kay engz--


what about farewell to my concubine?

chase said...

i read somewhere that you look like papa prison break and dominic ochoa.
kaw ha..
yummylicious. hahahahahah

anyway, i don't trust websites doing the analyzing.
the best way to know who you look like is from people. hehehe.
ako, sabi nila kamukha ko si dennis trillo.. (charing~!!) hahaha
pero gusto ko kamukha kami ni papa sam. hehe

mrs.j said...

parang nakita na kita?! hala go USTE!

gorjess said...

i love that site also imagine kamukha ko daw c naomi campbell hehe

Kiks said...

limpak limpak na mga uste babies pala kayo. lols

ako pag dumaan dyan, isa lang ang kamukha ko - si roderick paulate. hahahaha. true yan!

well, i would rather see Ruff in either Lan Yu or Bishonen... kahit sad, papable namang lahat.

Teehee...

yoshke said...

lester liansang. yung child star dati.

ewan ko lang ngayon.

bingskee said...

will i be narcissistic, too, if i try this celebrity matching? he he well, though the results are kind of doubtful, it's worth try rin siguro. for fun, ika nga.

dazedblu* said...

hah, at least most of celeb look alike were asian inmy case... long way before wuz i get more of the caucasians.. pretty weired coz i'm nut really maputi! hehe ;)

kalansaycollector said...

ooh... well sa actual pic mo kamukha mo yung SCQ finalist na taga bulacan... i forgot his name. ngar.

anyway antaray ng mga kamukha mo! hehe.

talaga chase kamukha mo si dennis trillo?!!! hehe. shet magpapakamastay ako para lang sa kaniya... siya talaga ang ultimate crush ko.. si dennis padilla! chos. si dennis trillo!!!! waaah! :p

.: jackie :. said...

maybe your are chinito, u just don't notice that you are. at tlgang asian pa. cute naman ;)

ako i look like..nevermind.hehehe.

cute nito ruff. eyelavet! :D

kingdaddyrich said...

huwaw! na try ko na yang site na iyan, nakalimutan ko na kung sino ang kamukha ko.. he he..

pero yung iyo ang lupet!! nagtataka lang ako bakit babae ang kamukha mo samantalang halata naman na lalake ka (chinito nga diba) *isip isip*

na link na nga pala kita!!! ;)

mrs.j said...

uy ateng hu ka b?

kc said...

i have that one too..kamukha ko daw si halle berry. lokohan na! *lol*

nice smile. whee! :)

saisho said...

i think i look like brandon boyd. lol.

mikkoi12 said...

sa akin naman, kamukha ko raw si chad michael murray??? niloloko ba ko ng website na ito????

sabi naman ng ex ex (na kamukha ni sam milby) ko kamukha ko raw si rafael rosell. di kaya!!!

basta, ako ay ako! tapos! hehehehe!

Q The Conqueror said...

Mark Bautista (62%)
Zhang Ziyi (61%)

But that was when I had hair. Noww...

73% Stephen Chow.
70% Beyonce Knowles

WATAF. I'm Chinese, not black! (Racist eh) hahaha. Anyway, supposedly, kamukha ko na si Boy Abunda ngayon. *sigh* I want my hair back.

ruff nurse-du-jour said...

@ENGZ: My last post is overly serious kasi. I have noticed that I’ve roused a great deal of repressed anger and hatred from my readers when I was perusing the comments. I just want to impart something light to think/try over the weekends, hence, my corny, narcissistic post. It’s fun naman diba?
~And don’t ever believe that Zhang Ziyi stuff engz! I think posting favorable celebrity look-alikes is the site’s technique of attracting curious web users. To which I confess that I’m a pathetic victim. Hehehe.

@BANANAS: Most probably, House of Flying Daggers Bananas. =) This Zhang Ziyi stuff is really getting into my head na tuloy! Hahaha. Just kidding! I’m nowhere near Zhang Ziyi of course.

ruff nurse-du-jour said...

@CHASE: I looked like Papa Prison Break Wentworth when I had a haircut just like his. Now my hair’s growing unmanageably and the similarity is close to nil. The Papa Dom stuff was when I was littler. Now, I just look like me. Plain, ordinary me. =(
~It’s just fun doing those crazy stuffs though I don’t necessarily think they’re accurate. Nanloloko lang eh. Hahaha.

Papa Dennis Trillo? Grabe chase, love na talaga kita!!! Wag ka nang kumontra chase ha, akin ka na. Fellow readers, back off. Hehehe. =)

ruff nurse-du-jour said...

@MRS. J: Hehehe. Feel ko nakita na din kita eh. Pakalat-kalat lang ako sa UST Mrs. J. Kung wala sa MedPav, hayun, nakakulong sa ospital. Lumalanghap ng sakit. =(

@GORJESS: When I used a previous photo, lumabas din si Naomi Campbell. Hehehe. Baka nga hawig pa tayo in reality gorjess! Hahaha. Self-conceit alert.

Off-topic: Diba gorjess you love Hayden Kho? I saw him, again, and again, and again, at the hospital, waiting for his kuya --- another cute doctor, from UST apparently, who is incredibly nice, good-looking, and friendly to us, nurses. =)

ruff nurse-du-jour said...

@KIKS: Oo nga kiks eh. Imagine, same lang kami ng school pero hindi pa rin kami nagkaka-kitaan?! Ay karamba!

Bishonen are those young gorgeous-looking anime lads right? Hehe. Diba super gwapo and papable nila? I’m kinda flattered naman. I’m planning to have my haircut similar to theirs though. Atleast kahit sa hair, maging kamuka ko sila.

Who wouldn’t love that swoon-worthy smile of yours kiks? Smile pa lang, patay na akez. =) couldn’t wait to see the entire package… soon. =) Get well soon kiks. Pagaling ka.

@YOSHKE: Yeah, I remember that guy. Where is he na kaya ngayon? Writing www.yoshke.com perhaps? =)

ruff nurse-du-jour said...

@BINGSKEE: Thanks for the visit bing! Try that celebrity matching engine bing. Its fun! And if in case you didn’t like what you saw, you can always try another one naman eh. How many times have these words: “Oh I don’t!” ever escaped from my mouth while I was trying my pics? Countless. I’m telling you. =)

@DAZEDBLU*: I think it’s because of our EYES right? They’re unmistakably Asian. And I’m not that really maputi, either.

ruff nurse-du-jour said...

@KALANSAY COLLECTOR: Hmmm, anong name ni SCQ finalist kalansay? Na-curious tuloy ako! It isn’t Sandara right? Buzz me pag naalala mo na ha. (Grabe, I’m so self-loving talaga!!) =)

Hehehe. Sila mataray, pero ako hindi. =( Hahaha.

Yup, gwapo talaga yang si chase. Katawan pa lang, pamatay na eh, face pa kaya! Chase is mine na pala kalansay ha, pero I think we can share. =)

@ATEJACKIE: (Looks at the mirror) Gosh, I’m chinito nga. =( my eyeballs literally disappear when I smile. Maybe my ex-lover was right nga talaga. That’s a new discovery. At least for me. =)

Come on ate jackie. You can tell that to me in private. Don’t tell me you didn’t try the celeb matching engine? =(

ruff nurse-du-jour said...

@KING DADDY: Try to recall king daddy! And when you’ve already remembered, try listing them celebs here. =)

Malupit ba king daddy? Hehehe. Actually hindi ko din ma-explain kung bakit babae sila lahat eh, and it’s really amazing how the results are almost always the same whatever photogs I use. Laging babae, laging Asians, ang laging nandun si Zhang Ziyi. Baka sira yung engine? Don’t you think?

Thanks for the add kingdaddy! I’ll update my blogroll immediately!!!

@MRS. J: President ka pala ng SOCC Mrs. J? Winner naman tayo dyan! Normal alumni lang ako mrs. J. Simpleng employee lang ng UST hospital. Hehehe.
~Sure, sure mrs J pag wala akong work/duty sa pageant night, you’ll be my date!

ruff nurse-du-jour said...

@KC: I thought you would say Denise Laurel! Hehehe =) But Hale Berry will definitely work for me!
~Thanks for the compliments KC. That’s all I could show my readers… for now.

@SAISHO: I really have a whole bunch of gorgeous-looking men and women reading my site. Rock star pa! Hehe. For that, I really am honored.

ruff nurse-du-jour said...

@MIKKOI: Grabe crushie ko pa naman si Chad Michael Murray mikkoi! The website won’t put those images naman diba if there’s ain’t any reason/similarity diba?
~Tapos Rafael Rossell pa! With an ex-lover who looks like Sam Milby? Grabe ang gaganda at gagwapo nga talaga ng mga readers ko. Pa-kiss nga mikkoi! Mwaah. =)

.: jackie :. said...

haha.. issue to. wala akong kamuka. hehe :) chinita ako i admit kaya i use this liquid eyeliner para dumilat mata ko.hahaha ;)

yoshke said...

Ruff, hindi siguro. hindi na kami magkamukha ngayon. ewan ko rin.

chase said...

hahahahahaahahahah....
hayy naku..
hndi man ko kamukha ni dennis trillo. But dami nagsabi kamukha ko raw.
but anyhow.. im yours na lagi. hehehehehe

mrs.j said...

date talag?!

mikkoi12 said...

chase... i wanna meet you naman nyan, kamukha mo si papa dennis! aaayyy! kelan ka punta ng manila?

Daizuke said...

Waa... I tried this one too and the result?! Adriana Lima - 88%, Rain - 80%, and Marilyn Monroe - 81%..

Waaaaa!!!

kalansaycollector said...

haha. napakamapagbigay mo naman ruff... hehe why not? haha. grabe magapapakamatay ako kay dennis trillo... er.. di rin. haha.

pero yeah.. crush ko talaga siya to death. di na ako nakarecover! haha.

ruff nurse-du-jour said...

@Q THE CONQUEROR: Last year (when I was bald) I looked like Kristine Hermosa daw and Zhang Ziyi. This year, now that I’m trying to grow my hair back, and longer for that matter, Kristine is gone but Zhang remains. Yang Zhang Ziyi na yan, favorite siguro yan ng creators ng site kaya hayun, laging nandun cya sa mga celeb matches. Hehe.
~Beyonce? That’s nice. =) Boy Abunda? Really now? =) Mark Bautista’s projecting a sexy image now, right?

@JACKIE: I love chinitos and chinitas, feel ko, they look so innocent, and naïve, and so pure. I have several chinita classmates and workmates dati, super cute nilang tingnan hehe. Lalo na pag magkakasama sila, parang may tai chi convention. Hihihi. I envy their complexion though, super kinis. =)

ruff nurse-du-jour said...

@YOSHKE: No biggie yoshke. I love reading your entries though, lester liansang man on otherwise. Hihihi.

@CHASE: Dennis Trillo or not, you’re mine na talaga chase. Hahaha. (Baka magalit si hubby mo ha). Na-touch naman ako papa chase! Crush na crush talaga kita chase eh. Hehe. Try natin yung mouth-to-mouth lessons mo chase some other time ha. =)

ruff nurse-du-jour said...

@MRS. J: Sure, sure mrs. J. Bea was a friend of a friend. Ayoko pa sa kanya dati nung pageant kc feel ko she’s not that skinny. Hehehe. I think Nurse’s Week will be this November if I’m not mistaken. =)

@MIKKOI12: Eyeball tayo pag dumating si chase sa Manila ha. I have no place, though. Dinner tayo, tapos coffee, tapos yun na. =) Hahaha. Just kidding.

ruff nurse-du-jour said...

@DAIZUKE: Shucks you look sooo gorgeous naman my friend! Supermodel, rock superstar and a Hollywood icon? Many people would kill for that face of yours! =)

chase said...

ayiyiyiyiyiyiy...
wala na akong masabi..
basta ikaw ruff.. napapa get get awww... ako..

ruff nurse-du-jour said...

@KALANSAY: Cyempre naman, diba nga ang mga tigers pag may nahuhuling prey, shine-share. Hahaha. Just kidding. =)

Ibang usapan na yan pag si Chris Evans na ang involved. =)

Go USTE! Sana manalo ulit tayo sa cheerdance. Ang hopefully sa UAAP B-Ball too. =)

ruff nurse-du-jour said...

@CHASE: Hay naku chase, lovie dovie talaga kita. =) Kahit alam kong marami akong kaagaw, makikipagsabayan pa rin ako chase. =) Basta ikaw.

Hehehe. Naku hunkychase baka magalit na nyan si hubby mo ha. =) Sowie.

JOSH said...

hmmn... luv triangle na to, Nurse Rufruf - CHase - ako (kalansay C). may d best celebrity look alike wins! Sali kaya kayo sa contest na Unang Hirit,"U got d look alike!" hehehe, pagkakakitaan din yan!

I tried this face recog thing, it depends on how big u open ur mouth, how thick ur hair is (which i lack, huhuhu), d angle of your face, and how big your nosetrills are.... almost iba-iba ang results! hehehe, but its really is capital F, fun! tnx for ds ruf!

Hey, sama naman ako sa inyo ni mrs jhey sa walk nyo! hehehe

ruff nurse-du-jour said...

@JOSH: Inggit naman ako kc ang layo ko sa inyo eh. You still have the advantage over chase josh. Hehehe. Just kidding!
~Yup, the face recognition works that way. I agree with the eye part and the lips part, and the hairline, and the hair, etc. After this posting, might as well try it again. Hahaha. =) See I’m so addicted to it! Dang! =)